Foto: Hummel / PR

Det danske sportsbrand hummel, officiel partner for Kvindelandsholdet, og DBU præsenterer i dag den nye spillertrøje, som skal bæres af profiler som Pernille Harder, Stine Ballisager, Frederikke Thøgersen og resten af det danske kvindelandshold i jagten på EM-succes.

Inspireret af Danmarks stærke designtradition og stolte fodboldarv forener trøjen det bedste fra to verdener. Her er ingen unødige detaljer, ingen støj. Tilbage står et enkelt og stilrent udtryk, hvor fokus er på designhåndværket og trøjens sande formål.

Foto: Hummel / PR

Elegant og minimalistisk design

Den nye landsholdstrøje er præget af et elegant og minimalistisk design. De ikoniske hummel-vinkler prydrer skuldrene, mens den klassiske røde farve står som et symbol på passion, fællesskab og den ukuelige styrke, der kendetegner dansk fodbold. En moderne krave tilfører trøjen et nutidigt touch, som binder fortid og fremtid sammen i et tidløst design.

Hos DBU vækker den nye landsholdstrøje også stor begejstring. Trøjen skal være med til at samle danskerne om endnu en stor EM-slutrunde.

“Vi glæder os til at se hele Danmark stå skulder ved skulder med Kvindelandsholdet til sommer. Det danske kvindelandshold har inspireret danskerne med deres præstationer både på og uden for banen, og vi glæder os til at bygge videre på den fantastiske rejse, som fodbold for piger og kvinder er på. Så vi kan ikke vente med at se spillerne trække i den nye EM-trøje i Schweiz og jagte drømmen,” siger Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU.